Treceți la conținutul principal

Noaptea Sfantului Andrii Poezia

Noaptea Sfantului Andrii 
versuri 

Poezie de Vasile Alecsandri 


Zgomot trist in camp rasuna!

Vin strigoii, se aduna!

Parasind a lor secrii.

Voi, crestinelor popoare,

Faceti cruci mantuitoare,

Caci e noaptea-ngrozitoare,

Noaptea Sfantului Andrii!


Vantul sufla cu turbare!

A picat stejarul mare,

Cerul s-a intunecat!

Luna salta-ngalbenita,

Printre nouri ratacita,

Ca o luntre parasita

Pe un ocean turbat.

Noaptea Sfantului Andrii Poezia


Bufnele posomorate,

In a lor cuiburi trezite,

Tipa cu glas amortit.

Lupii urla impreuna,

Cu ochi rosi tintiti la luna,

Campul geme, codrul suna,

Satan pe deal s-a ivit!


Iata-l! iata, Satan vine,

Razbatand prin verzi lumine,

Pe-un fulger scanteietor.

Umbre, stafii despletite,

Cucuveici, iele zburlite

Si Rusaliile pocite

Il urmeaza ca un nor!


Sus, pe turnul fara cruce,

Duhul-rau zbierand se duce,

Si tot turnul s-a clintit!

Miezul noptii-n aer trece

Si, lovind arama rece,

Ore negre douasprezece

Bate-n clopotul dogit.


Strigoimea se-ndeseste,

Hora mare invarteste

Langa turnul crestinesc.

Iar pe langa alba luna

Nouri vineti se aduna,

Se-mpletesc intr-o cununa

Si-mprejuru-i se-nvartesc.


Voi, cu suflete curate,

Cu credinti nestramutate,

Oameni buni, femei, copii!

Voi, crestinelor popoare,

Faceti cruci mantuitoare,

Caci e noaptea-ngrozitoare,

Noaptea Sfantului Andrii!


Acum iata, pe mormanturi,

Clatinati, batuti de vanturi,

Toti strigoii s-au lasat.

Asezati intr-un rond mare,

Adanciti in intristare,

Pe sicriu-ti fiecare

Oasele-ti a rezemat.


Unul zice: Eu in viata

Cu o mana indrazneata

Multe drepturi am rapit!

Rapit-am painea de hrana

Unei gingate orfana

Ce, pierduta si sarmana,

In mizerie-a pierit!


Altul zice: Eu in lume

Am avut putere, nume,

Caci am fost stapanitor!

Dar in oarba-mi lacomie,

Pentru-o seaca avutie,

Am impins in grea urgie

Pe sarmanul meu popor!


Altul zice: Eu in tara

Fost-am o cumplita fiara,

Plina de amar venin!

Impotriva tarii mele

Faptuit-am multe rele,

S-am legat-o-n lanturi grele

S-am vandut-o la strain!


Foc si ura-n vecinicie

Pe voi cada, pe voi fie!

Striga-atunci un glas ceresc.

Si pe loc cad in morminte

Pacatoasele-oseminte.

Iar pe zidurile sfinte

Trece-un foc dumnezeiesc!

Comentarii

Continuare

Rezolvari Teste ComentariuText Program Rezumat scurt: Brainly, TPU, Wattpad, Scribd, PDF,

Rezumat Cartea cu Jucarii

Rezumat scurt la Cartea cu Jucarii   de Tudor Arghezi In podul casei se afla o cutie cu palarii, iar intr-insa era un ursulet de catifea galben  cu 6 petice croite frumos de domnisoara croitoreasa, alaturi, in pod erau si  doi berbeci naparliti, trei vaci fara picioare si un armasar. Insa ursuletul avea un narav. Timp de 2 ani cat statuse in casa  incepuse sa fure ciocolata, bomboane, dulceata, fructe si rahat. De cei mari se ferea mereu. Copiii l-au vazut de cateva ori si l-au urechiat pana cand  i-au rupt urechiusa de bumbac, iar pentru a-l pedepsi l-au mutat in pod.  Acolo ursuletul l-a invatat si pe mielul cu parul cret, iar el,  la randul lui a invatat mingile sa fure dulciuri. Intr-o zi, Tatutu s-a gandit sa se ascunda in dulap,  iar atunci cand ursulel si mielul se vor apropia, Tatutu ii va putea vedea. ... continuare alt model Rezumat la Cartea cu jucarii